E-novice

Novice

Razvrsti po: datumu objave abecedi

23.06.2017

Nič več delitve na kraljestvo cepljivk, gliv, rastlin in živali – izšla je prenovljena preglednica Sistem živih bitij za učence »

V slovenskih šolah se je dolga leta poučevalo po sistemu, v katerem so bila vsa živa bitja razvrščena v štiri kraljestva: kraljestvo cepljivk, gliv, rastlin in živali, organizmi pa so bili v skupine razvrščeni predvsem po podobnosti v telesni zgradbi. Večji premiki v znanstveni klasifikaciji živih bitij so se zgodili večinoma zaradi novih spoznanj, predvsem v molekularni in evolucijski biologiji, ko se je organizme začelo razvrščati na podlagi njihove medsebojne sorodnosti.
Nov pogled na razvrščanje živih bitij vključuje prenovljena preglednica Sistem živih bitij, v kateri so organizmi klasificirani na podlagi najnovejših raziskav, da vsa današnja živa bitja izvirajo iz treh evolucijskih linij – bakterij, arhej in evkariontov.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

08.03.2017

Modrijanovo e-izobraževanje pri pouku in zunaj njega v Mestnem muzeju Ljubljana »

Združevanje tiskanih učbenikov in digitalnih orodij uspešno gradi most med »analognimi« in »digitalnimi« generacijami, med učitelji in starši na eni strani ter učenci na drugi. Hkrati pa omogoča učinkovitejše poučevanje in učenje, s čimer se prilagaja potrebam sodobnega izobraževanja.
Modrijanovo e-izobraževanje, ki združuje programsko opremo za poučevanje na interaktivni tabli in interaktivne učbenike (i-učbenike) za vse razrede osnovne šole, vključuje knjižnico z več kot 1000 3D-modeli, 600 izobraževalnimi videoposnetki, 800 zvočnimi zapisi in 5000 fotografijami ter orodjarno z več kot 100 tematskimi orodji in igrami za ponazoritev in utrjevanje pridobljenega znanja, med katerimi je tudi orodje za pripravo nalog.

Vabimo vas, da se nam v sredo, 22. marca 2017, ob 14. uri pridružite na predavanju o e-izobraževanju in razstavi Nova doba prihaja! v Mestnem muzeju Ljubljana (Konferenčna dvorana).

objavljeno v rubriki: i-Modrijan

08.03.2017

Vabljeni na simpozij o Modrijanovih interaktivnih učbenikih in sistemu za e-izobraževanje »

Na simpoziju Modrijanov dan znanja vam bomo predstavili možnosti, ki jih omogoča uporaba sodobne izobraževalne tehnologije in Modrijanovih i-učbenikov pri učenju in poučevanju. Pripravili smo tri plenarna predavanja ter šestnajst predstavitev in delavnic, ki so tematsko razvrščene po predmetih poučevanja.
Dr. Marko Radovan, izredni profesor na Oddelku za pedagogiko in andragogiko na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, bo spregovoril o izzivih in možnostih uporabe sodobne izobraževalne tehnologije v razredu za učitelje, Vuk Čošić, digitalni strateg, bo govoril o digitalni neenakosti generacij, učiteljev in staršev na eni strani ter učencev na drugi, Péter Török, direktor madžarske založbe Mozaik, pa bo predstavil sistem za e-izobraževanje mozaLearn, na katerem temelji Modrijanovo e-izobraževanje.

Predstavitve in delavnice bodo vodili učitelji, avtorji in uredniki učbenikov ter strokovni sodelavci založbe Modrijan za e-izobraževanje.

objavljeno v rubriki: i-Modrijan

16.01.2017

Program mozaBook, osnova Modrijanovih interaktivnih učbenikov, nominiran v dveh kategorijah na sejmu BETT v Londonu »

Od 25. do 28. januarja bo v Londonu že 33. leto zapored potekal sejem BETT – trenutno največji sejem izobraževalne IKT-tehnologije na svetu. Medtem ko si bodo obiskovalci sejma z zanimanjem ogledovali najmodernejšo programsko opremo, aplikacije, interaktivne table in druge najnovejše tehnološke izdelke IKT-tehnologije kar 889 razstavljalcev, bodo tisti razvijalci, ki so se uvrstili med nominirance 19. posameznih kategorij nagrad (BETT Awards 2017), po tihem držali pesti, da prejmejo zmagovalno nagrado.
Med nominirance se je kar v dveh kategorijah med osem najboljših uvrstilo tudi podjetje Mozaik s programsko opremo mozaBook. Nominirano je v kategoriji, v kateri izbirajo najboljše interaktivne digitalizirane multimedijske vsebine za osnovne šole (Primary Digital Content), in v kategoriji za najboljši inovativni izobraževalni digitalni izdelek, uspešen na svetovnem trgu (International Digital Education Resource).

objavljeno v rubriki: i-Modrijan

11.09.2016

Vsi delovni zvezki Kocka za matematiko v osnovni šoli so prenovljeni in že na voljo; v pripravi učbenika Kocka 8 in 9 »

Prenova učbeniških kompletov za pouk matematike od 6. do 9. razreda se bliža koncu. Nova izdaja učbenika Kocka 6 je izšla že lani, letos smo pripravili Kocko 7, v pripravi pa sta tudi Kocka 8 in 9, ki bosta izšli predvidoma pozimi. Na voljo pa so vsi delovni zvezki – pravkar je izšla Kocka 9.
Če ste po prenovi učnih načrtov leta 2011 nehali uporabljati Modrijanovo Kocko, je zdaj priložnost, da jo ponovno vzamete v roke, in to tembolj zato, ker bodo učbeniki prihodnje šolsko leto obogateni z multimedijskimi vsebinami – videoposnetki, 3D-modeli in interaktivnimi orodji ter nalogami. Ob tiskani izdaji bodo tako izšli še v i-obliki, primerni za uporabo v razredu na interaktivnih tablah in na domačem računalniku.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

16.08.2016

Še več tem za samostojno delo dijakov – nova izdaja delovnega zvezka Biologija za gimnazije »

Delovni zvezek Biologija za gimnazije, že od leta 2008 izjemno priljubljen učni pripomoček med učitelji biologije, je izšel v drugi, prenovljeni izdaji. Vanjo je vključenih 50 novih tem, 12 tem je spremenjenih, nekaj tem pa smo upoštevajoč mnenje in nasvete učiteljev izločili. Koncept delovnega zvezka je ostal nespremenjen.
V delovni zvezek so na novo vključene teme, ki opisujejo osnovno zgradbo ogljikovih hidratov, aminokislin in lipidov, primerjalne teme, ki vključujejo primerjavo mitoze in mejoze ter primerjavo organskih sistemov pri različnih živalskih skupinah, pregled evolucije človeka do danes in v prihodnosti, teme, ki opisujejo delovanje ekosistemov in biotsko raznovrstnost Slovenije, in še mnoge druge.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

23.06.2016

Novi vek, učbenik za zgodovino v 8. razredu, je potrjen in je na voljo v učbeniškem kompletu »

Če ste pri pouku zgodovine v 7. razredu že začeli uporabljati novi Modrijanov učbenik Stari in srednji vek, bo odločitev, da po naših učnih gradivih poučujete zgodovino tudi v 8. razredu, toliko lažja. Izšla sta namreč učbenik in delovni zvezek Novi vek (učbenik je Strokovni svet RS za splošno izobraževanje potrdil sredi maja). Novi knjigi, ki ju boste lahko prvič predstavili učencem že to jesen, sestavljajo štirje veliki sklopi, v katerih so nanizane obvezne teme, nato pa še izbirne; te so tudi posebej označene.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

03.06.2016

Ste jo videli že, srno? – Z nobenim naravoslovnim učbenikom ni mogoče tako neposredno spoznavati narave »

Tako kot niso vedno jasne meje v naravi, tudi v naravoslovju ne moremo vedno potegniti ostre ločnice med tem, kaj sodi k biologiji, kaj h kemiji in kaj na področje fizike. Biološke, kemijske in fizikalne vsebine se prepletajo tudi pri osnovnošolskem predmetu naravoslovje, pri katerem učence šestega in sedmega razreda pripravljamo na raziskovanje narave in jih dodobra »oborožimo« z znanjem, ki jim bo pozneje pomagalo pri odkrivanju »prave« znanosti. Avtorji novega naravoslovnega učbenika za sedmošolce Ste jo videli že, srno? so tej »zakonitosti« sledili z nadvse posrečenim konceptom – ogrodje učbenika so namreč letni časi.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

06.04.2016

Zgodovina kot zgodba – novi Modrijanovi učbeniki za zgodovino v 7., 8. in 9. razredu »

Založba Modrijan je prvi učbenik za zgodovino v osnovni šoli izdala leta 1995 – to je bil Vzpon meščanstva za 7. razred osemletke, ki sta ga napisala Peter Vodopivec in Maja Žvanut. Učbenik je izšel v danes nepredstavljivo visoki nakladi 24.000 izvodov in postal eden najbolj priljubljenih in najdlje uporabljanih osnovnošolskih učbenikov za ta predmet.

Učbenik za 6. razred Spoznavajmo zgodovino je namenjen spoznavanju zgodovinske vede – učenci se učijo o zgodovinskih virih, o tem, kako časovno in krajevno umestimo zgodovinski dogodek, pretekla obdobja pa spoznavajo ob prikazih pisave in pisal, gradbeništva, znanosti in vsakdanjega življenja. Učbenik dobi prihodnje leto novo podobo, usklajeno z novo serijo zgodovinskih učbenikov, ki smo jo zasnovali skupaj z Andrejem Krumpakom.
Lani smo vam predstavili nov učbenik za 7. razredStari in srednji vek, s katerim začnejo učenci spoznavati »pravo zgodovino« – od prazgodovine do konca srednjega veka. V 8. razredu zakorakajo v novi vek – tak je tudi naslov učbenika, ki je v postopku potrjevanja in bo predvidoma na voljo že spomladi.
Učbenika Stari in srednji vek ter Novi vek podajata učno snov kot zgodbo, pripoved, kar je tudi eden izmed pomenov grške besede historia.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

24.03.2016

Mali naravoslovni laboratorij – nova učbenika za naravoslovje v 6. in 7. razredu »

Ko je bila v slovensko osnovnošolsko izobraževanje vpeljana »devetletka«, se je v učnem programu veliko spremenilo. Eno izmed največjih sprememb so občutili učitelji naravoslovnih predmetov – biologije, fizike in kemije. Fizika in kemija sta sicer ostali v programu obeh zaključnih razredov, v 6. in 7. razred pa je bil namesto biologije vpeljan nov šolski predmet – naravoslovje.
Učni načrt opredeljuje naravoslovje kot predmet, pri katerem »učenci z raznovrstnimi spoznavnimi postopki spoznavajo in razvijajo razumevanje naravoslovnih pojmov in zakonitosti, ki so podlaga za razumevanje pojavov v naravi, povezanosti med živo in neživo naravo ter relacijami med zgradbo, lastnostmi in delovanjem živih in neživih sistemov v okolju«. Naravoslovje torej ni biologija, kot bi utegnili pomisliti ob pregledu učnih gradiv, ki smo jih šolski založniki pripravili kmalu po uvedbi tega predmeta. Naravoslovje naj namreč ne bi bilo nadomestilo za spoznavanje narave in biologijo, temveč ena od stopenj pridobivanja znanja o življenju ter naravi in našem okolju, ki se začne že v prvem triletju s spoznavanjem okolja in se nadaljuje v naslednjih dveh razredih s predmetom naravoslovje in tehnika.
Predmet naravoslovje izhaja iz ideje povezovati naravoslovne vsebine med seboj, a ta ideja dolgo ni povsem zaživela. Učni načrt namreč zahteva tudi »razvijanje in urjenje eksperimentalnoraziskovalnih veščin in spretnosti ter spoznavanje metodologije raziskovalnega dela«, vse to pa je bilo bolj domena fizikov in kemikov kot pa biologov. Tako so vsebine v večini učbenikov naravoslovja razdeljene na poglavja iz kemije, fizike in biologije, pri čemer prednjači zadnja.

Kako torej preseči tako vsebinsko razdelitev in v celoti slediti povezovalni ideji učnega načrta?

objavljeno v rubriki: Za učitelje

Vaša košarica


Vaša košarica je prazna.