E-novice

Novica

Še več tem za samostojno delo dijakov – nova izdaja delovnega zvezka Biologija za gimnazije

16.08.2016

Delovni zvezek Biologija za gimnazije, že od leta 2008 izjemno priljubljen učni pripomoček med učitelji biologije, je izšel v drugi, prenovljeni izdaji. Vanjo je vključenih 50 novih tem, 12 tem je spremenjenih, nekaj tem pa smo upoštevajoč mnenje in nasvete učiteljev izločili. Koncept delovnega zvezka je ostal nespremenjen.
V delovni zvezek so na novo vključene teme, ki opisujejo osnovno zgradbo ogljikovih hidratov, aminokislin in lipidov, primerjalne teme, ki vključujejo primerjavo mitoze in mejoze ter primerjavo organskih sistemov pri različnih živalskih skupinah, pregled evolucije človeka do danes in v prihodnosti, teme, ki opisujejo delovanje ekosistemov in biotsko raznovrstnost Slovenije, in še mnoge druge.

Kazalo nove izdaje delovnega zvezka lahko, skupaj s še nekaj izbranimi stranmi, prelistate spodaj. Teme so razporejene v pet sklopov, ki si sledijo tako kot v učnem načrtu. To so: Zgradba in delovanje celice, Geni in dedovanje, Evolucija in sistematika, Zgradba in delovanje virusov in organizmov in Ekologija. Nove teme so v kazalu označene z zvezdico, spremenjene pa s trikotnikom.
Kljub temu da smo delovni zvezek obogatili s številnimi novimi temami, je njegov obseg manjši kot prej, saj smo rešitve nalog objavili na spletu. Pregledujete jih lahko na zaslonu ali pa si jih naložite na svoj računalnik.

Biozone International

Biologija za gimnazije

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

Sorodne novice

na vrh strani

11.09.2016

Vsi delovni zvezki Kocka za matematiko v osnovni šoli so prenovljeni in že na voljo; v pripravi učbenika Kocka 8 in 9 »

Prenova učbeniških kompletov za pouk matematike od 6. do 9. razreda se bliža koncu. Nova izdaja učbenika Kocka 6 je izšla že lani, letos smo pripravili Kocko 7, v pripravi pa sta tudi Kocka 8 in 9, ki bosta izšli predvidoma pozimi. Na voljo pa so vsi delovni zvezki – pravkar je izšla Kocka 9.
Če ste po prenovi učnih načrtov leta 2011 nehali uporabljati Modrijanovo Kocko, je zdaj priložnost, da jo ponovno vzamete v roke, in to tembolj zato, ker bodo učbeniki prihodnje šolsko leto obogateni z multimedijskimi vsebinami – videoposnetki, 3D-modeli in interaktivnimi orodji ter nalogami. Ob tiskani izdaji bodo tako izšli še v i-obliki, primerni za uporabo v razredu na interaktivnih tablah in na domačem računalniku.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

23.06.2016

Novi vek, učbenik za zgodovino v 8. razredu, je potrjen in je na voljo v učbeniškem kompletu »

Če ste pri pouku zgodovine v 7. razredu že začeli uporabljati novi Modrijanov učbenik Stari in srednji vek, bo odločitev, da po naših učnih gradivih poučujete zgodovino tudi v 8. razredu, toliko lažja. Izšla sta namreč učbenik in delovni zvezek Novi vek (učbenik je Strokovni svet RS za splošno izobraževanje potrdil sredi maja). Novi knjigi, ki ju boste lahko prvič predstavili učencem že to jesen, sestavljajo štirje veliki sklopi, v katerih so nanizane obvezne teme, nato pa še izbirne; te so tudi posebej označene.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

03.06.2016

Ste jo videli že, srno? – Z nobenim naravoslovnim učbenikom ni mogoče tako neposredno spoznavati narave »

Tako kot niso vedno jasne meje v naravi, tudi v naravoslovju ne moremo vedno potegniti ostre ločnice med tem, kaj sodi k biologiji, kaj h kemiji in kaj na področje fizike. Biološke, kemijske in fizikalne vsebine se prepletajo tudi pri osnovnošolskem predmetu naravoslovje, pri katerem učence šestega in sedmega razreda pripravljamo na raziskovanje narave in jih dodobra »oborožimo« z znanjem, ki jim bo pozneje pomagalo pri odkrivanju »prave« znanosti. Avtorji novega naravoslovnega učbenika za sedmošolce Ste jo videli že, srno? so tej »zakonitosti« sledili z nadvse posrečenim konceptom – ogrodje učbenika so namreč letni časi.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

06.04.2016

Zgodovina kot zgodba – novi Modrijanovi učbeniki za zgodovino v 7., 8. in 9. razredu »

Založba Modrijan je prvi učbenik za zgodovino v osnovni šoli izdala leta 1995 – to je bil Vzpon meščanstva za 7. razred osemletke, ki sta ga napisala Peter Vodopivec in Maja Žvanut. Učbenik je izšel v danes nepredstavljivo visoki nakladi 24.000 izvodov in postal eden najbolj priljubljenih in najdlje uporabljanih osnovnošolskih učbenikov za ta predmet.

Učbenik za 6. razred Spoznavajmo zgodovino je namenjen spoznavanju zgodovinske vede – učenci se učijo o zgodovinskih virih, o tem, kako časovno in krajevno umestimo zgodovinski dogodek, pretekla obdobja pa spoznavajo ob prikazih pisave in pisal, gradbeništva, znanosti in vsakdanjega življenja. Učbenik dobi prihodnje leto novo podobo, usklajeno z novo serijo zgodovinskih učbenikov, ki smo jo zasnovali skupaj z Andrejem Krumpakom.
Lani smo vam predstavili nov učbenik za 7. razredStari in srednji vek, s katerim začnejo učenci spoznavati »pravo zgodovino« – od prazgodovine do konca srednjega veka. V 8. razredu zakorakajo v novi vek – tak je tudi naslov učbenika, ki je v postopku potrjevanja in bo predvidoma na voljo že spomladi.
Učbenika Stari in srednji vek ter Novi vek podajata učno snov kot zgodbo, pripoved, kar je tudi eden izmed pomenov grške besede historia.

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

24.03.2016

Mali naravoslovni laboratorij – nova učbenika za naravoslovje v 6. in 7. razredu »

Ko je bila v slovensko osnovnošolsko izobraževanje vpeljana »devetletka«, se je v učnem programu veliko spremenilo. Eno izmed največjih sprememb so občutili učitelji naravoslovnih predmetov – biologije, fizike in kemije. Fizika in kemija sta sicer ostali v programu obeh zaključnih razredov, v 6. in 7. razred pa je bil namesto biologije vpeljan nov šolski predmet – naravoslovje.
Učni načrt opredeljuje naravoslovje kot predmet, pri katerem »učenci z raznovrstnimi spoznavnimi postopki spoznavajo in razvijajo razumevanje naravoslovnih pojmov in zakonitosti, ki so podlaga za razumevanje pojavov v naravi, povezanosti med živo in neživo naravo ter relacijami med zgradbo, lastnostmi in delovanjem živih in neživih sistemov v okolju«. Naravoslovje torej ni biologija, kot bi utegnili pomisliti ob pregledu učnih gradiv, ki smo jih šolski založniki pripravili kmalu po uvedbi tega predmeta. Naravoslovje naj namreč ne bi bilo nadomestilo za spoznavanje narave in biologijo, temveč ena od stopenj pridobivanja znanja o življenju ter naravi in našem okolju, ki se začne že v prvem triletju s spoznavanjem okolja in se nadaljuje v naslednjih dveh razredih s predmetom naravoslovje in tehnika.
Predmet naravoslovje izhaja iz ideje povezovati naravoslovne vsebine med seboj, a ta ideja dolgo ni povsem zaživela. Učni načrt namreč zahteva tudi »razvijanje in urjenje eksperimentalnoraziskovalnih veščin in spretnosti ter spoznavanje metodologije raziskovalnega dela«, vse to pa je bilo bolj domena fizikov in kemikov kot pa biologov. Tako so vsebine v večini učbenikov naravoslovja razdeljene na poglavja iz kemije, fizike in biologije, pri čemer prednjači zadnja.

Kako torej preseči tako vsebinsko razdelitev in v celoti slediti povezovalni ideji učnega načrta?

objavljeno v rubriki: Novo za šolo

Vaša košarica


Vaša košarica je prazna.